Sista helgen i januari..


-Ja tack på min helg.. som sagt troligtvis bästa på länge!

I lördags var det date med Holmis gänget kan man säga ;)
Vi började kvällen med Lasergame.
Jag, syster, Josef & Christian bildade dream-teamet.. trodde vi haha :P
Vi förlorade båda matcherna!
Fast om man tänker efter så var det nog inte så konstigt..
Jag & Kirre hade aldrig spelat, Christian hade duktiga probelm med att ladda vapnet verkade det som och lagandan var kankse inte på topp (?)
Josef blev total knockad av mig, fick mitt vapen i ögat och ramlade ihop :/
Men han reste sig ganska snabbt och hämnades med att springa över mig :P

(Det blev tyvärr inga kort tagna här...)

Sjukt skojigt, måste göras om snart...!
Kvällen fortsatte hemma hos Catrine med smink och fix för tjejerna.
En kort promendad till Daniel där grabbarna väntade.

-Om jag säger fjorton, stavfrolla, lasergamesväst, gardin, roompa, janemars, bj, handelsbankföreningen, analklåda och skål för fan... Vad säger ni då :P



Taxi till Birger - Check.
(Värt att nämna att twinsen och Josef klarade ordleken i taxin utan problem och utan hjälp)

Jag var i princip nykter.. drack tre och en halv cider bara men och andra sidan hade jag inte så mycket mat i magen :P
Vi skakade rumpan tills vi kände oss nöjda och slutade med flaggan i topp.



Bytte heelsen mot kängor och tog en promedad hem ;)
Ställde oss vid spisen och gjorde nattkäk - Köttbullar, mos, gräddsås, kokta grönsaker och lingsonsylt :P
-Född till kock.....

Somnade förstås som ett litet barn för att vakna upp till en ledig söndag i värdsklass!
Brakfulle och sen var vi igång.
Röjde undan lite och drog på oss träningskläderna!
Massa kalorier att jobba bort ;) Det kosstar att ligga på topp :P
45 minuters styrka.



(Fortfarande på ett strålande humör..)
Tog bussen till Ikea och fick med oss lite vackert till hemmet + en ny badrums-vision.





*Altså nya krukor rill sovrummet.
*Ny toalett sits i svart trä.
*Spotlight till hallen.
*Tyg till ny köksgaradin som mami ska få sy.
*Galgar, ljus och en ny ram.

Hit the buss again och vi var på väg mot Gränby C och en date med Carolina <3
Vi fikade på Espresso house och fick snacka av oss om allt och ingenting..
-Värdast!
Det blev en värmade choklad med grädde och marsmallows i koppen och blåbärspaj på fatet ;)



Innan vi knatade hem så slank vi in på coop och handlade sushi ingredienser..
Vi satte våra köks-skills på prov när vi kom hem :P
Så jävla värt.. lite pilligt men så jävla gott!
-Återigen född till kock.. Haha jag gillart' ;))



En bättre sushi guide finns på systers blogg..! Det var det det.. min trevliga helg ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0