Kvalitetstid med dadi som jag tackar för.


Min lördagkväll!!

Dadi var hit bjuden på lite mys och middag.. det blev mys och det blev gott att äta!
Super trevlig kväll.. åh vilken härlig kväll!
Jag och syster fick fullt sjå i köket efter jobbet för att hinna med alla moment ;)
Men det gick superb :P
Vi åt fisksoppa med saffrans rouille & lantbröd med vitlökssmör.
Till det serverade vi ett perfekt vin enligt dadi.. det lönar sig visst att fråga på systemet!
-Ja tack säger jag bara.
Snacka om skillad i köket.. ;) I'm telling you, resturanglinjen satte sina spår haha.

Till efterätt kunde vi inte bestämma oss rikigt så vi bjöd på en trerätters :P
Dumlekladdis med grädde (vår specialite), pasionssorbet med mango & hallon och chokladmousse.

Vi kollade melodifestivalen och var helt klart överens om att Py Bäckman var SÄMST.. tillsammans med Noll diciplin ???
Lite mer skulle man kunna förvänta sig tycker man.
-Nej tack vah.
Men Anna Bergendahl gick vidare och det var Rätt ;) We liked.
Och tycka vad man vill om Pernilla Wahlgren men hennes låt var ju i alla fall shalger :P








Kaloribomb till efterrätt men hyffsat kalorisnål huvudrätt ;)) Fisk, räkor och grönsaker...?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Maten såg super-god ut ! :)

2010-02-28 @ 15:05:48
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/
Postat av: Kajsa

oh it sure was ;))

2010-02-28 @ 16:08:32
URL: http://kaajsakarlsson.blogg.se/
Postat av: matilda

Fan va smart idé att göra fler efterrätter och sådär fint upplagt också.. Det tar jag åt mej av och ska göra nästa gång de blir middagsbjudning här i huset :D

2010-02-28 @ 20:23:46
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0