Nu är det jag som är grön i ansiktet.. av ilska, ledsamhet och tusentals frågor.


Kära blogg, kära läsare!
Det här kommer bli ett långt inlägg.
Ett inlägg fyllt med mycket hat och förtvivlan, svek och ilska..
Jag väljer att gå ut med på det här sättet, på min blogg där alla kan läsa, det får mig att må aningen bättre trot eller ej.

Jag publicerade ett inlägg för ungefär en vecka sedan med rubriken Du är så grön i anisktet..
I inlägget publicerade jag även en bild på mig och Andreas från våran smester i Cannes förra sommaren.
Jag skrev min min min, han kommer aldrig att bli din.
Gues what?
Jag vill inte ha honom längre, inte som pojkvän, inte som vän.. jag vill aldirg mer ha med Andreas att göra så nu kan du få honom!
Det var visst jag som blev grön i ansiktet.


Min pojkvän som numera inte är mer än ett skitigt ex och min sk. vän..
Andreas Johansson och Carla Engberg har haft sex.
Har har varit otrogen.
Otrohet är bland det västa jag vet, det finns inget som får mig att må så dåligt.
I det har fallet handlar det inte bara om otrohet, min pojkvän tog hem en av mina vänner.
En av mina vänner följde med min pojkvän hem för lite sex.
Visste du inte bättre för att du aldrig har haft ett riktigt förhållande själv och inser att du kankse aldrig kommer få det?
Du förstör hellre för andra va..

Varför?
Va fan har jag gjort dig Carla?
Kan du berätta det för mig?
Hur fan kan man sitta och sukta så jävla hårt efter en väns pojkvän, det är så sjukt!
Det enda jag inte kan förstå och nått som ingen annan tycks förstå heller är H U R ??

Andreas har sen jag träffade Carla alltid pratat illa om henne, han har inte tyckt att jag ska umgås med henne, hon är äcklig och har knullat halvla stan..

Hur kunde du då låta detta ske, hur kåt kan man bli på ett white trash?
Hur kunde du låta det ske Carla, visste du inte bättre.
Jag har inte haft höga tankar om dig men jag trodde inte äns du skulle sjunka så lågt!
Va de värt det?

Du som raderade hälften av dina vänner för en liknande grej, där du visserligen inte alls hade rätten att göra det.
Herregud om du ska paxa alla du haft sexuell kontakt med så skulle det inte bli många kvar för resten utav oss.

(Vill minnas en lista du skickat till min syster förut där du skrev alla du haft sex med, en komentar och ett betyg typ..)

Men det var det du gjorde, och när en vän till dig blev kär i ett av dina pax så brast det för dig.
Hur många stories har du inte låtit oss höra va?
Trott att vi tyckte samma som dig.
Så gör du så här?
Carla, Carla.. ussh.

Jag har dushat i nästan en timme nu, men det spelar ingen roll hur mycket duchceme jag använder eller hur hårt jag peelar min kropp.. jag känner mig fortfarande äcklig.
Mitt äckel till pojkvän hade sex med mig efter att han haft sex med henne.. gud vet vad man är smittad med nu!

Ibland har jag tänkt tanken, undra vad hans familj tycker om mig? Egentligen.. hoppas dom tycker om mig.
Inte för att dom haft anledning så vitt jag vet att inte tycka om mig men man vill ju göra ett gott intryck.
Fattar ni hur dum jag känner mig?

Tänker du så nu Anderas, undrar du vad min familj ska tycka om dig?
Jag skämms... men min familj är den bästa man kan ha och stöttar mig i det här.
Det kommer göra ont, det kommer ta lite tid men med facit i hand som min käre bror sa så kommer du känna sen - Tack o lov!


Kommer hans familj också säga så tro?
För jag kan väl aldrig tänka mig att du säger som det är, att du hade sex men en mina vänner som du för övrigt i normala fall och hittils har äcklats av.
Inte kan du väl säga det, du som aldrig erkänner ett misstag.
För det är vad det är, ett fett misstag.
Jag skulle vilja veta vad du säger..

Kommer du försöka få mig att framstå som dum, som att det är mitt fel?
Det vore ju inte första gången du smutskastade mig inför dina vänner i så fall.
Som när du sa till dina vänner att du var rädd för att behöva betala hela hyran, när vi bodde tillsammans!
Du vet lika väl som jag att jag aldrig skulle låtit dig göra det, att du aldrig behövde oroa dig för sånna saker.
Ändå sa du det, jag fick höra det av dina vänner.
Det här vet du.

Mina vänner har sen länge genomskådat dig, sett hur du tryckt ner mig, sett hur dåligt du fått mig att må och hur illa du så många gånger behandlat mig.
Trots det har jag alltid försvarat dig inför dom!
Jag kan inte räkna alla gånger du smutskastat min syster, trots det har jag tagit dig tillbaka så många gånger..

Vad har jag tänkt?
Jag ångrar mig så mycket idag redan.. med facit i hand.
Du har fått mig att gråta så många gånger, jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv som jag gjort sen jag träffade dig!
Varför kunde du inte släppt mig tidigare?
Du vet hur dåligt inflyande du haft på mig, men du är så egoistiskt så du behöll mig i drygt två och ett halvt år.


Hur mycket skit har jag inte fått ta sen jag åkte till Gotland i somras?
Hur dåligt samvete har du inte velat ge mig, för vadå?
För att jag var på efterfest där nere.
Du ringde och skällde ut mig på morgonen så mina vänner hörde, trots att jag gått ut på altanen och dom låg kvar inne.
Du fick mig till tårar flera gånger där nere, varför?
Mådde du bättre då?

Allt fortsatte när vi kom hem, gång på gång tog du upp allting.
Försökte få mig må dåligt.
Jag gjorde  I N G E N T I N G där nere som jag inte står för, som jag inte fick göra eller mest av allt som jag inte ville göra.
Du kunde inte äns gå ut på krogen en kväll utan att bli så jävla kåt så du drar med dig Carla hem.
Hur kan du leva mig dig själv.. hur kan ni leva med er själva?

Andreas har blånekat alltihopa, ljugit mig rätt upp i ansiktet.. så många gånger den senaste veckan.
Om och om igen.. för han är så jävla ynklig, feg och egoistisk så han kunde inte förmå sig att berätta sanningen!
Trots att jag bad om den.. om och om igen.
Han ville låta mig leva i en lögn, lita på honom ännu en gång.
Det var någon som ville annorlunda.
Jag fick ett mail från en Maj Johnson som fick hela min kropp att skaka och hjärtat att slå dubbelslag helda dagen.
Det är patetiskt.
Jag vet fortfarande inte vem hon är, trodde länge att det var Carla men det spelar inte äns någon roll längre..


I ett av mailen jag fick från Maj Johnson var det ett mail från Facebook inklistrat:

"Carla Engberg den 30 augusti kl. 19:08
enda minnet jag har är typ en sekund. att du knullade mej bakifrån å att de nästan gjorde ont i magen för att du va så stor. haha de är typ de ja minns. å de är 1 sekund. Men en bra sekund ;)"

Jag ser inga tecken på ångest hos henne.
Ni äcklar mig.

Vad gjorde jag? Efter att ha läst alla mail, pratat med Andreas..
Jag fortsatte att blint lita på min pojkvän.

Det var i onsdags som jag inte orkade längre.
Då hade jag inte lyckats lura honom till sanningen än men jag orkade inte.
Fan va glad jag är att jag inte la mig brevid dig, att jag sov på soffan sista natten.
Jag orkade inte längre. Jag gjorde slut.
Visste fortfarande inte vad jag skulle tro men insåg att jag nog aldrig skulle få veta och det tog knäcken på mig.
Att aldrig få veta att bara gå vidare i hopp om att han talade sanning, som det nu har visat sig att han inte gjorde, det kunde jag inte göra.
Hade de inte varit för att jag såg att du messat henne hade jag förmodligen aldrig fått veta.

Efter det sa han till mig att det kändes som knivar i hela bröstet på honom.
Om du kände den smärtan då kanske du kan föreställa dig vilken smärta du gett mig.
Jag svarade och skrev att jag kände samma sak, smärta.
Jag tyckte det va hemskt att det skulle behöva sluta så här.
Men jag kan inte lite på dig till 110% svarade jag. Tänk om det har hänt..

Han svarade att han förstod mig men la även till att jag kunde ha litat på honom till 110%.
Men du är värd bättre sa han.. men det skulle aldrig kunnat ha hänt, för jag skulle aldrig göra så.
Du vet vad jag tycker om Carla.

Hon är äcklig och inte i min smak. Helt enkelt vidrig, vad vill du att jag ska säga.
Jag säger ju för fan att jag inte har gjort något och jag skulle aldrig göra så fatta det.
Jag önskar att vi hittar tillbaka till varandra.


Vi kommer aldrig hitta tillbaka till varandra.
Du kommer aldrig få en liiten Ronja med mig.
Jag kommer få någon bättre.
Någon som är allt annat än den svartsjuka människa du är och någon som du aldrig skulle kunna bli.

Kan du inte bara för en gångs skull erkänna vad du gjort, stå för det.
Stå för det som en man och bete dig så.. inte börja smutskasta min syster istället.

Inse att detta bara är konsekvenserna av ditt eget handlade, att du bara har dig själv att skylla.

L Å T   H E N N E   V A R A ! ! ! !
Jag tänker inte äns skriva alla patetiska saker som du ägnande dig åt att skriva till henne igår.
Det är pinsamt och du gör det bara värre och värre fattar du inte det!?
Du säger till henne att folk pratar om illa om henne, hur har du mage?
Hennes vänner och familj avgudar henne precis lika mycket som jag gör.
Det är bara du som är så jäval duktig på att prata illa om folk, om mina vänner, om dina vänner, om din chef och erbetskollegor..
Jag tänker inte sjunka så lågt så jag skriver vad som sagts, det får stå för dig.

Jag vill minnas att du skrev att det var jobbigt att folk dömde dig.
Samma dag som jag fått det första mailet och frågade dig om altihopa var sant.
Du valde att tycka synd om dig själv när vi pratade, när jag mådde så jävla dåligt.

Att folk tittade på dig och tänkte, den där jävla bocken.
För det var sån du va förut, innan du träffade mig.
Att träffa mig var det bästa som hänt dig har du sagt flera gånger och det är förmodligen sant.
Ändå var det inte svårare än så här att sumpa allting.
Du blev väl helt enkelt så jävla kåt på henne så du inte kunde låta bli.
Om du tyckte att folk kollade på dig förut, dömde dig och pratade om dig.. det var nog ingenting mot vad folk kommer göra nu.
Desamma gäller dig Carla, lägligt att fly staden.
Hoppas du inte kommer tillbaka.

Hoppas ni mår lika dåligt som jag gör, för det gör jag.
Men jag kommer resa mig från det här. Lägga erat äckliga svek bakom mig och gå vidare.

Jag vill bara be mina vänner om ursäkt.
Mest av allt är jag skyldig min fina äslakde tvillingsyster om ursäkt.
En fet ursäkt är vad jag är skyldig henne.
Jag kan endast säga att jag vet bättre nu och aldrig någonsinn kommer låta någon trampa på dig så mycket som Andreas har trampat på dig.
Jag skämms.
Ångrar mig så jävla mycket.
Jag borde vetat bättre men han var ju bara min första pojkvän så jag visste väl inte bättre antar jag.
Herregud, jag har lyckats hålla tårarna borta hela dagen men nu kommer dom.. nu kan jag inte hålla tillbaka längre.
Men jag antar att det bara är när man blir påmind om äkta kärlek som dom visar sig.. allt annat och allt innan har bara varit hat.

Den kankse fanns där förut, kärleken men den är död sen länge, länge.
Jag vet inte vad jag har trott, vad jag gått runt och inbillat mig.
Jag trodde länge på dig och mig.
En gång älskade jag dig vilkorslöst och hade gjort vad som helst för dig.
Fan vad jag har kämpat för dig, så länge som jag levde på hoppet.
Trodde på förändring, på allt skulle bli bra.
Jag trodde på dig och mig och att det fanns en framtid för oss.. en framtid men en liten Ronja så småningom.

Anderas, anmäl mig om du vill, anmäl min syster om det får dig att må bättre.
Jag föreslår att du går vidare nu och tar tag i ditt liv, för just nu har du inget!


Kommentarer
Postat av: nathalie

fyfan vad vidrigt!

stay strong, du är värd så mycket mer!

(det vet jag, trots att jag inte känner dig!)

2009-09-11 @ 16:33:09
Postat av: Vart med om samma sak!

Vad i helvete är det för fel på folk???? USCH vad jag lider me dig, va med om samma sak med och man blir så jävla äcklad! Men du vet att du har rent mjöl i påsen och han kommer aldrig bli något, han är bara en äcklig patetisk player (för att inte tala om henne som redan hade GRYMt dåligt rykte)

Skickar dig all kraft och det va grymt modig att gå ut med det i bloggen, men som sagt, DU har ju inget att skämmas för, det har däremot dom! Kommer spotta åt dom på krogen ;) Kram till dig

2009-09-11 @ 16:54:05
Postat av: Anonym

Carla har aldrig vart med om kärlek själv, aldrig har någon kille visat känslor eller intresse för henne. Jag tror det är därför hon är så sjukligt osäker på sig själv och söker bekräftelse på dom mest konstiga sätten.



Hon går oftast på upptagna killar, för att som sagt hon har så jävla lågt självförtroende så hon måste testa hur det går för henne.



Hon kommer aldrig hitta någon som vill dela sitt liv med henne, bli kär i henne.

Dom flesta som haft sex med henne ångrar sig ju efteråt verkar det som.

Och det är hon så värd.

2009-09-11 @ 17:10:24
Postat av: Maria

Riktigt bra skrivet! Stå på dig tjejen, du har gjort helt rätt i att lämna honom och du ska bara vara stolt över dig själv!

2009-09-11 @ 18:18:23
Postat av: Kajsa

Tack för alla fina ord.. Det betyder otroligt mycket för mig, oavsett om jag känner er eller inte!

Tack :)

2009-09-11 @ 18:33:07
URL: http://kaajsakarlsson.blogg.se/
Postat av: Moi

Skulle gå in på Carlas blogg, för att se om hon kommenterat detta. Och vet du, hon hade lösenordsskyddat sin blogg! haha, så fegt!

2009-09-11 @ 18:36:51
Postat av: liz

kajsa, vi känner inte varandra, men jag vill ändå slänga in några ord.



den där killen är inte värd dina tårar, vissa killar är skit så är det bara, tyvärr råkade din också vara det denna gång. det jag inte förstår mig på är den där carla, din såkallade vän, vilket jävla bottenskrap. hon kommer aldrig få uppleva riktig kärlek själv, för det första för att hon har visat att otrohet är okej, för det andra för att hon inte är något annat än en knulldocka i allas ögon. stå på dig, och jag önskar dig all lycka!

2009-09-11 @ 19:28:50
Postat av: Lotta Hellerström

Nej, fy fan vad lågt ! Bra Kajsa att du inte tar någon skit. Du är en bra förebild för alla tjejer !

Kram

2009-09-11 @ 19:40:06
Postat av: Anonym

stå på dig, du e en grym och underbar tjej!!!

du är värd något mycket mycket bättre gumman!!!

ta hand om dig <3

kramar från lovisa d.J.

2009-09-11 @ 20:03:25
Postat av: Kristina

Tack tjejer!

Ni är grymma, att ni visar erat stöd, vilka ni än är.

Barndomsvänner eller helt anonyma.

Det gör det ännu lättare för min älskade syster att gå vidare.



Och Kajsa, jag har klarat mig från tårar jag me, förutom 2 ggr.

Första gången var igår när jag insåg att det var sant, när du hade A i telefån och jag hörde att din röst brast och såg dina ögon bli röda och tårfyllda..

Då hände det mig också, När jag förstod att han utsatt dig för det detta...

Inte för att jag insåg att det höll på att ta slut mellan er, utan för att ditt hjärta gick sönder då.

Och nu, när jag kom till orden om mig..

Du vet att det var HAN som trampade på mig och aldrig du.

Nu vet vi bättre och låter det aldrig aldrig aldrig hända igen <3



Jag älskar dig, nu gråter jag igen...

2009-09-11 @ 20:16:37
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEN HERREGUD! Vad fan är det med folk?!! Så fruktansvärt lågt att jag inte ens finner ord för det... Pinsamt!! STAY STRONG, du kommer gå ur det här som en starkare människa!

2009-09-11 @ 21:26:07
Postat av: Sara

Bra skrivet Kajsa.. Hon är bra äcklig och du är bra stark, skulle aldrig palla det där. Och att hon jämför mig med det där är som att säga att hon är oskuld.. Fortsätt stå på dig :)

2009-09-11 @ 22:57:33
Postat av: Sara

Fy fan, jag fick ont i hela kroppen när jag läste det här inlägget. Mest i hjärtat, just för att jag vet hur detkänns att få något sådant slängt i ansiktet. Att man försvarat någon som varit/ är ett svin. Och att man varit så dum och naiv som älskat och trott blint på varenda litet ord. Min första stora KRÄKlek var otrogen, inte med en kompis, men han gick bakom min rygg gång på gång på gång. Det gör så jävla ont och tar sjukt lång tid att komma över...Det jag ville säga var att, jag hoppas att det går fort. För din och ditt hjärtas skull.

2009-09-11 @ 22:57:33
URL: http://metrobloggen.se/brus
Postat av: Kajsa

Ååh va fina ni är <3

Det värmer mig långt in i själen.. trust me.

Att det är skit ja.. det är helt jävla sjukt!

Önskar inte min värsta fiende det här.. lyckligtvis så tror jag att jag kommer ta mig ur det, snabbare än vissa kanske tror.

Tack tjejer.. Girl power!

2009-09-11 @ 23:20:57
URL: http://kaajsakarlsson.blogg.se/
Postat av: moa

vafan allvarligt.. jag blir så sur. Och det där ska vara din kompis? "carla" och din pojkvän.. helt jävla sjukt.. stå på dig!!!

2009-09-12 @ 00:30:48
URL: http://moahelmersson.blogg.se/
Postat av: carolina

baby, min baby.. Jag hoppas att hon vrider & vänder på sina tankar & mår dåligt. Hon har INGA riktiga vänner, INGEN som verkligen bryr sig om HENNE för den HON ÄR... Nej för hon gör sig av med sina vänner för att de inte gör som HON vill.



Hon är tragisk & du vet vad jag tycker om Anderas.

Hans olyckliga liv kommer han ALDRIG ifrån...

Den illskan han bär på kommer han aldrig ifrån!!!



ÄLSKAR DIG min finA VÄN... <3

2009-09-12 @ 11:13:03
URL: http://carolinaenvall.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ja, nu skriver jag här igen men det är bara för att jag måste..

Jag måste skriva hur tacksam jag är för att ni finns i mitt liv, på min sida med.. alltid finns här för mig, redo att ta emot mig i fallet <3

Jag älskar er, jag älskar dig också Carolina Envall!!

2009-09-12 @ 11:23:37
URL: http://kaajsakarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Va det vidrigaste jag läst!! Men blir ändå inte förvånad!(facebook mailet)

Du är stak & fortsätt vara det!!



Allt är så sjukt gjort, men tyvärr va det inte första gången & nog inte sista hon ligger med nån hon kallar väns pojkvän.



2009-09-12 @ 12:38:29
Postat av: nathalie

fy fan vilka vidriga människor! känner inte dig, men du är verkligen värd bättre! vilken tur att du verkar ha RIKTIGA vänner och en fin syster som stöttar dig!

hoppas du kommer över detta snabbt, ingen av dom är värda dina tårar eller tankar.



ha det så bra som det går tjejen!

2009-09-12 @ 15:31:34
URL: http://nhellberg.blogg.se/
Postat av: Frida

Hjärtat. Min underbara fantastiska vän. Du kommer hitta en så mycket bättre man och du kommer komma över de här, för du är ju du! <3



Saknar dej massor och vill verkligen vara där nu och ge dej en stor bamsekram (sen gå ut och göra massa skoj såklart!)!



Älskar dej fina du!

2009-09-12 @ 20:02:05
URL: http://fridasfantastiskaliv.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej!

läser alltid din blogg kajsa, har aldrig kommenterat men nu blir jag tvungen

fyfan vad lågt.. hoppas du förstår att sånna människor är inte värd dig eller dina tårar

hoppas du mår bättre snart

kram jossan

2009-09-12 @ 21:46:47
URL: http://josefin88.webblogg.se/
Postat av: ida

wow.. hon har legat med min pojkvän också.. förvånad man blir. Stå på dig tjejen, jag känner inte dig men jag vet att du är värd SÅ mkt bättre!!

2009-09-13 @ 17:48:07
Postat av: Kajsa

Hon är en tragisk människa den där Carla Engberg.. tack för stödet allihopa, means a lot!!

2009-09-13 @ 19:24:17
URL: http://kaajsakarlsson.blogg.se/
Postat av: Rövarmamman

Stå på dig Kajsa, han/ de e inte värd dig- man gör inte så där mot en annan människa!! Jag hejar på dig!!Kramar

2009-09-14 @ 15:36:49
URL: http://roxenmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0