Svininfluensan härjar här..


Heey readers.

Svininfluensan har hållit mig och syrris isolerade hela helgen :/
Jag tror åtminstonde att det är svininfluensan som härjar, men hur ska man veta då?
Om man inte tar blodprov.. men då borde ju sjuksköterskan jag pratade med rekomenderat det.

Hur som helst så har vi någon jävla skit i kroppen som får mig och må sämre än jag någonsinn mått tror jag.

Det började i torsdags, vi var på Oasia med jobbet och käkade och tittade på Make up store's modevisning.
Vi började misstänka att vi dragit på oss en förkylning när halsen började bråka.
Cyklade hem i tid och la oss och natten blev en mardröm.
Feber och världens frossa :/
Trodde seriöst att jag skulle frysa ihjäl.
Vaknade kallsvettig och med en huvudvärk som höll i sig till igår eftermiddag!
Det kändes som om huvudet skulle sprängas i tusen bitar.

Det blev förstås inget jobb utan total ioslering och jag gömde mig i fosterställning under två fleece morgonrockar, täcke, filtar och på en skinnfäll och önskade att allt skulle bli bra..

-Nu slipper man väl vaccinera sig skulle jag tro?

Ett stort minus är ju mina känsliga blodkärl i näsan som brister stup i kvarten..
Törs knapp hosta längre eller snyta mig för jag börjar ju bara blöda :/
Tur att man har en syster som hjälper en när det blir för mycket blod ;)
Och tur att man har grannar man känner som kan komma hit med tabletter, en moster som åker genom halva stan eftersom Treo är det enda som hjälper mot huvudvärk och tur att man har en dadi som bor så nära och kan springa och handla åt oss flera gånger per dag ;)
Mami är ju bortrest.. sämsta helgen ever men det är bara och gilla läget.

Nu vet ni att vi lever i alla fall och är förhoppningsvis på bättringsvägen.
Det vill jag tro i alla fall.

Trevlig söndag kväll lover's..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0