Söndag är en vilodag och det gillar jag

Idag har det varit en typisk söndagsdag.
Jag o kirre va hem till mamma idag och myste o fixade.
I den här kylan vill man inte vara ute några längre stunder inte men man var ju tvungen att ta sig till mamma på nått sätt lixom.. och även sträckan mellan oss inte är särskilt lång så är den tillräcklig för att kylan ska bita tag i anskitet.
Svinkallt!
Brrrr säger vi men va säger dom som bor längre upp i landet då, närmare bestämt Kövraborna  /Jämtland?
Jo, Mormor sa också brr när ja pratade me henne för dom hade 25- grader imorse!
Stanna inne!
Så än så länge finns de i alla fall delar av landet som fortfarande får besök av vintern dessa vintermånander och då har den minsann med sig både snö och kyla -som en rikigt vinter ska vara!

Hos mami bjöds det först på lunch: köttbullar mos lingonslylt o rivna morötter o mjölk- helt odrinary food som jag äter hemma också men de är inte samma sak då.. mycket godare hos mamma!
Men det bjöds inte bara på det, vi åt glass med hallon och sist minst inte minst vi åt semlor!
Mamma hade allt som behövdes hemma så efter lunchen va det bara att sätta igång med baket.. skit gott! 
Och i vanlig ordning fick vi även med oss lite matprylar hem.. semlor och lite annat smått o gott!
Så nu behöver jag inte bekymra mej över middagsmaten till imorn och ja har även räknat ut att jag kommer få en matlåda över ;)

Men än är inte söndagen slut så jag fortsätter myset här hemma med min nya favvis filt, favvis tofflor och gamla pyjamasbraller hihi..
Granen står dessvärre fortfarande kvar o ser trött o ful ut.. Bajs också :S
Later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0