När man inte kan stava till Ryssland eller sitt eget namn

Jag ska inte dömma någon som jag inte känner.
För jag har ju ingen som helst aning om varför dom inte kan stava till sitt eget namn äns en gång.
Men när utländska kunder kommer in på jobbet och vill handla på taxfree så kan man inte låta bli att dra en liten suck inombords.
För det första så hatar jag när turister eller vad man ska kalla det lixom tar fär givet eller förvänatr sig att jag ska kunna prata eller förstå deras språk. Hallå ser det ut som jag kan Rysska eller Holländska eller något?
Kan ju för fan inte äns förstå danska fast danskarna tror att vi pratar samma språk haha..daaaa.
Så trevligt som möjligt försker man stå där och förklara att jag inte kan förstå.. english please? Ingen reaktion alls..
Men hur som helst.. Inte nog med det så kan man ju inte annat än undra när dom ska fylla i sina uppgifter för taxfree och i fältet för adress enbart skriver ett fjuttigt ord?
Hallå tänker jag, är det där din adress?
Om jag skriver det där kommer det fram till din brevlåda då eller vadå?
Hur ser det systemet ut egentligen undrar man..
Turistjävel är ett ganska lämpligt ord tycker jag i vissa fall, inte taget ur luften lixom.. right?!
De va det om det i alla fall.


Åter till min popcorn skål kankse.

Men jag dampar på tele2 nu för jag kan ju inte betala min räkning som jag inte äns har fått!

Fast mami ringde idag så hjälps ju inte ett ocr nummer när jag inte har tele2 sparat som mottagre.

Andreas får väl hjälpa mig. Ville ju betala ikväll så jag har det ur världen, men?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0