Mitt är mitt och inte ditt.. och du kan väl inte ta något som inte är ditt?


Mitt humör är inte det bästa nu och skulle lätt kunna brista närsomhelst.

Men jag vill inte vara på dåligt humör idag, jag ville ta vara på det här dagen.. så jag gör mitt bästa.

Men internet vill inte hjälpa till utan har bestämt sig för att kasta ut mig när det är dags att klicka på spara & publicera. Men andra ord allt skrivandet förgäves och det här är nu tredje gången jag skriver om allt idag.

Men det var inte det jag skulle skriva om egenligen utan jag hade en helt annan anleding att vara irriterad eller snarare förbannan när jag satte mig.

Pratade med mamma för en stund sen.

Någon jävla idiot/idioter har varit så fräcka och tagit sig friheten att ta mammas cykel. Igen.

Imorse var cykeln borta.

Vi som på något sätt trodde att med ett ordenligt vajjerlås runt cykelstället, mitt på gården och mitt untanför fönstret skulle hon få ha sin cykel ifred nu.

Vi hade tydligen fel och räknande inte med att någon misslyckad nolla skulle komma smygandes på natten och klippa låset.

För vad är det för jävla misslyckad människa som härjar runt på nätterna i minusgrader och med en blutsax eller vad dom nu använder sig av för att ta något som inte är deras?

Nu måste mamma och pappa återigen ta tag i alla papper så ska fyllas i och skickas in och det ena med det tredje för nu är dom vana och snart stammisar på försäkringbolget och upphittat hittegods för cyklar.

Vi har haft extrem cykelotur i våran familj.

Pappas cykel blev snodd i somras, min cykel har blivit snodd två gånger och nu är mammas cykel snodd för tredje gången!

När är det nog?

Cykeln som mamma hade nu fick hon i augusti och nu är den också borta, så nu blir hon utan cykel i minst en månad igen.. och hon som cyklar nästan överallt!

Fy fan så träligt!

(Peppar peppar.. inte en gång till)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0