Människa, hur dum är du?

Jag har jobbat på Holmlunds i drygt fem år nu..
Man har råkat ut för både de ena och det andra.
Igår tror jag att jag blev utsatt för den drygaste kunden ever- genom tiderna!
Var du på rikigt eller var du ett test? Det är ju inte konstigt att man undrar.
Det var en riktigt uppblåst j*vla kärring altså ursäkta ordvalet men..
Hon hade köpt en friis väska för snart ett år sen, på rea, och ville nu reklmaera väskan.
För vadå? För slitage!
Den var bara använd några gånger och nu var det så förstörd enligt henne att det var pinsamt att använda den.
My gäd det lät som hon pratade om en helt söndertrasad väska när hon pratade om den.
Väskan hade två "handtag" /remmar och den ena var ytterst lite sliten.
Alla saker slits, slitage kallas det.
Man köper inte ett par skor, en jacka eller en väska och tror att den ska hålla for ever att den ska se precis likadan ut efter ett år.
Gör man det så är man lite fel ute som konsumnet tycker jag.
Men har man dom förväntingarna tycker inte jag man ska gå och köpa en hyffsat billig väska som destutom är på rea utan att fråga vad dealen är och sen komma tillbaka efter tio månander och klampa in med en attityd som säger:
Jag har rätt! och avlsuta första meningen med: Enligt lag har jag rätt till det och det och även slänga ur sig att om väskan inte godkänns så kommer det bli otrevligt.
Fel fel FEL.. jag tänker ju inte annat än att okey, dig vill jag inte äns hjälpa me det här!
Att hävda att vi som försäljare borde upplysa kunden om detta vid varje köp.
Då vill jag bara upplysa dig om att det sitter en sk. varingstext på friis & company väskorna och nu vet jag inte i detalj vad det står men väskrona är inte gjorde för att klara jätte tung packning.
Kunden anser fortfarande att vi gör fel!

Allt vi sa ignorerade hon och svarade men istället med en annan fråga eller ett ur dumt svar.
Vad vi än sa slog hon tillbaka mot oss.
När man trots detta bettende är så pass tillmötesgående och tänker godkänna väskan som en reklmation och erbjuder ett tillgodo kvitto så ska det fortsättas att argumentera om att det inte duger.
Att hon minsan kom från stockholm och nu slösade massa av hennes tid på det här.

Det var den otrevligaste och noll tillmötesgående kund jag någonsin haft!
Skulle kunna skriva en bok om hennes beteende men jag tror inte det blir så bra läsning efter ett tag men ändå :)


Kommentarer
Postat av: carolina

hahaha loord. Skulle smälla av...

Vilken tragisk människa, köp en NY väska på denna rea istället. jävla tönt.

Aja, fest ikväll då daaarling..

2009-02-28 @ 12:16:37
URL: http://carolinaenvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0